Vad sägs om lite gurkmeja?

Hittade den här listan hos aftonbladet.se, det ska tydligen vara vad man ska äta för att inte åldras i förtid. Låter väl bra, men vill ju inte se ut som man upplevt båda världskrigen när man i själva verket bara är 20 år. Men sen började jag läsa.

Liksom, undvik rostat bröd, jag kände en stor sorg i mitt hjärta, men tänker okejdå, vad ska jag ta istället? Kollar längre ner på listan. Jaha, chilipeppar! Istället för min rostade macka till frukost så kan jag ju alltid slänga i mig en matsked chilipeppar!

Jag ska inte äta ugnstekt kött eller ugnsstekt fisk. Vad kan jag äta istället? Äh, jag hugger in på en lök! Schyssta lökar!

Åh, nu blev jag sugen på en smarrig kaka, nej, just de, jag kan ju åldras i förtid, bäst jag sätter mig och knaprar på en sojaböna istället.

Lite glass skulle sitta fint...
Aja, ni fattar, inga bra alternativ alltså.

image17

Ibland hatar jag forskare, varför ska dom komma på så mycket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0